مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 فروردین 1401 ساعت 14:022022-04-20بين الملل

آتش بس یمن در آستانه فروپاشی


تحلیلگران و منابع آگاه می گویند که عدم پایبندی کامل ائتلاف سعودی به تعهدات و تعلل سازمان ملل در حل مشکلات ابلاغ شده، صنعاء را به این نتیجه رسانده که طرف مقابل در برقراری آتش بس جدیت ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، پس از گذشت یک سوم مدت زمان آتش بس یمن (20 روز از مجموع 60 روز) بی آنکه پیشرفت قابل توجهی در زمینه نظامی و انسانی صورت گیرد و همزمان با کمرنگ شدن اعتماد صنعاء به امکان وفاداری ائتلاف سعودی و سازمان ملل به تعهدات، نشانه های پایداری آتش بس در این کشور خوشبین کننده نیست.

شبکه المیادین به تازگی در گزارشی به قلم علی ظافر نویسنده یمنی به این مسئله پرداخت و نوشت: در اولین روزهای ماه رمضان، یعنی در دوم ماه آوریل سال 2021، سازمان ملل متحد اجرای آتش بس انسانی و نظامی یمن را اعلام کرد و صنعاء و تمام جهان از آن استقبال کردند.

عربستان سعودی نیز -اگر چه به شیوه ای پیچیده- از آن استقبال کرد.

از ابتدا روشن بود که ائتلاف متجاوز برای نجات آتش بس به عنوان اولین گام اعتماد سازی و زمینه سازی برای تحولات پس از آن صدق نیت ندارد.

نویسنده ادامه می دهد: بر روی کاغذ، در آتش بس انسانی بر توقف تمام عملیات های نظامی، تضمین حرکت امن و روان 18 کشتی نفتی در دو ماه و اجازه 16 پرواز با هواپیماهای تجاری از [مبدأهای مشخص] به صنعاء و بالعکس یا ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش بس یمن در آستانه فروپاشی

آتش بس یمن در آستانه فروپاشی