مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 فروردین 1401 ساعت 15:472022-04-20پزشكي

اثر مثبت واکسیناسیون بر کاهش ابتلا کودکان به نوع شدید کووید-19


پیش بینی اینکه آیا واکسن به همان اندازه در برابر سویه فرعی اُمیکرون نیز موثر خواهد بود یا خیر دشوار است، اما به احتمال زیاد سطح محافظتی مشابه خواهد داشت.

- پیش بینی اینکه آیا واکسن به همان اندازه در برابر سویه فرعی اُمیکرون نیز موثر خواهد بود یا خیر دشوار است، اما به احتمال زیاد سطح محافظتی مشابه خواهد داشت.

نتایج یک مطالعه چند مرکزی جدید منتشر شده در مجله New England Journal of Medicine نشان داده است که واکسیناسیون کودکان با سری اول واکسن کووید-19، فایزر/ بایو ان تک مبتنی بر آران ای پیام رسان خطر بستری شدن کودکان پنج تا 11 ساله در بیمارستان به دلیل ابتلا به کووید-19 را تا دو سوم در دوره اُمیکرون کاهش داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تی ان، در میان نوجوانان 12 تا 18 ساله که سری اولیه واکسن فایزر/ بایو ان تک را دریافت کرده بودند، محافظت در برابر بستری شدن در بیمارستان مرتبط با کووید-19 در طول دوره شیوع اُمیکرون کمتر از دوره شیوع دلتا بود و این امر مشابه آنچه قبلا در بین بزرگسالان مشاهده شده، بوده است.

دکتر بریا کوتس (Bria Coates) محقق این مطالعه از بیمارستان کودکان لوری شیکاگو و استادیار بخش اطفال دانشگاه نورث وسترن گفت: نتایج مطالعه ما اطمینان بخش این امر است که واکسیناسیون کووید-19 در کودکان و نوجوانان واجد شرایط، همچنان از آنها در برابر شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثر مثبت واکسیناسیون بر کاهش ابتلا کودکان به نوع شدید کووید-19

اثر مثبت واکسیناسیون بر کاهش ابتلا کودکان به نوع شدید کووید-19