مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 فروردین 1401 ساعت 17:122022-04-20پزشكي

کارشناس تغذیه: غذاهای سنگین را از وعده افطار حذف کنید


سفره افطار را با خرما، لبنیات کم چرب، نان، سبزی و یک غذای سبک گرم مانند سوپ یا شله زرد یا آش و یا حلیم یا فرنی زینت ببخشید.

- یک کارشناس تغذیه تاکید کرد: معده خالی در هنگام افطار تحمل غذای سنگین را ندارد بنابراین خوردن غذاهای سبک، آسان هضم، کم حجم، پرکالری و نرم مناسب تر است.

کیانوش همدانی در این رابطه به خبرنگار ایرنا توضیح داد: برای نمونه نبات با چای کم رنگ، خرما، لبنیات کم چرب با سوپ یا حلیم یا شله زرد یا فرنی مطلوب است.

وی بیان کرد: سفره افطار را با خرما، لبنیات کم چرب، نان، سبزی و یک غذای سبک گرم مانند سوپ یا شله زرد یا آش و یا حلیم یا فرنی زینت ببخشید.

این کارشناس تغذیه عنوان کرد: در ماه رمضان مصرف زولبیا و بامیه رونق پیدا می کند زیرا که محصولات حاوی روغن، نشاسته و قندهای ساده هستند و مصرف محدود آن ها مطلوب تر است.

همدانی تصریح کرد: در زمان رسیدن افطار آب سرد ننوشید زیرا ضمن ایجاد حالت ضعف، میل به نوشیدن آب را بیشتر کرده و موجب رقت شیره معده ،پر شدن حجمی از معده و مصرف کمتر غذای اصلی می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان برای تأمین نیاز بدن نوجوانان و کودکانی که در سن رشد هستند، وعده های غذای افطار و شام را بصورت دو وعده مجزا کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناس تغذیه: غذاهای سنگین را از وعده افطار حذف کنید

کارشناس تغذیه: غذاهای سنگین را از وعده افطار حذف کنید