مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 فروردین 1401 ساعت 21:322022-04-20بين الملل

سوابق هسته ای شرم آور آمریکا در جزایر مارشال


آمریکا در دوران جنگ سرد 67 آزمایش در جزایر مارشال انجام داده و ساکنان این جزیره را در معرض تشعشعات خطرناک قرار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، برخی از سیاستمداران در آمریکا در حال بررسی عذرخواهی رسمی از ساکنان جزیره مارشال، بابت انجام آزمایش های هسته ای در این جزیره در دوران جنگ سرد هستند.

جمهوری جزایر مارشال یک کشوری جزیره ای کوچک در اقیانوس آرام است که بین سال های 1946 تا 1958 محل انجام بیش از 65 آزمایش مرتبط با جنگ افزارهای هسته ای توسط دولت امریکا بوده است.

چند هفته پیش، چند نفر از اعضای کنگره آمریکا قطعنامه هایی معرفی کردند که چنانچه به تصویب نهاد قانونگذار آمریکا برسد دولتمردان این کشور را به عذرخواهی رسمی از مردم جزایر مارشال موظف می کند، مردمان کشوری که به دلیل آزمایش های هسته ای آمریکا و دفع زباله های هسته ای رادیواکتیو به انوع بیماری ها مبتلا شدند.

    کاتی پورتر ، نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا که یکی از این قطعنامه ها را معرفی کرده گفته است : دولت ما از جزایر مارشال مثل خوکچه های هندی برای بررسی اثرات تشعشعات هسته ای استفاده کرد و این جزایر را به مکانی برای دفن زباله های هسته ای تبدیل کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوابق هسته ای شرم آور آمریکا در جزایر مارشال

سوابق هسته ای شرم آور آمریکا در جزایر مارشال