مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 فروردین 1401 ساعت 22:072022-04-20اقتصادي

در تولید رادیوداروها به خودکفایی رسیده ایم


معاون پژوهشکده کاربرد پرتوها گفت: امروز از سنتز مواد مؤثره دارویی گرفته تا تولید رادیوایزوتوپ و تبدیل این دو به رادیو داروها، به خودکفایی رسیده ایم و می توانیم رادیوداروهای هدفمندی را تولید کنیم که آزمایش های لازم را پشت سر گذاشته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، کاشیان معاون پژوهش، فناوری و آموزشی پژوهشکده کاربرد پرتوها در گفت وگویی رادیویی با اشاره به جایگاه ایران در استفاده از فناوری هسته ای و کسب موفقیت های چشمگیر در حوزه های مختلف انرژی صلح آمیز هسته ای گفت: امروز کشور ما جایگاه بسیار خوبی در بهره مندی از حوزه های مختلف فناوری هسته ای داشته و توانستیم به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنیم.

وی افزود: در حوزه کاربرد پرتوها، سلامت و پزشکی، صنعت، کاربرد شتاب دهنده ها، فوتونیک و فناوری کوانتومی، پلاسما، گداخت هسته ای و همچنین چرخه سوخت هسته ای به موفقیت های ارزشمندی رسیدیم.

در حوزه رادیوداروها امروز همگام با کشورهای توسعه یافته تحقیقات لازم را به سرانجام می رسانیم و پس از طی مراحل بالینی در اختیار بیماران قرار می دهیم.

اکنون بیمارانی خارج از کشور متقاضی حضور در مراکز درمانی ایران هستند و از رادیوداروهای ما بهره مند می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در تولید رادیوداروها به خودکفایی رسیده ایم

در تولید رادیوداروها به خودکفایی رسیده ایم