مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اردیبهشت 1401 ساعت 03:572022-04-21پزشكي

التهاب قلب بعد از واکسیناسیون کووید 19 اتفاقی بسیار نادر است


التهاب قلبی که به دنبال تزریق واکسن کووید19 در برخی از نوجوانان و بزرگسالان جوان رخ می دهد نادر است و یک مطالعه جدید تأیید می کند که خطر ابتلا به آن بسیار کم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از مدیسن نت، التهاب عضله قلب (میوپریکاردیت) اغلب توسط ویروس ها ایجاد می شود، اما در موارد نادر می تواند پس از واکسیناسیون نیز رخ دهد.

نگرانی های ایمنی پس از گزارش هایی درباره میوپریکاردیت در دریافت کنندگان واکسن های کووید 19 به وجود آمد.

دکتر کولنگود راماناتان ، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه ملی سنگاپور، در این باره می گوید: تحقیق ما نشان می دهد که به نظر می رسد خطر کلی میوپریکاردیت برای این گروه از واکسن های تأیید شده علیه کووید 19 در مقایسه با واکسن های ضد بیماری های دیگر تفاوتی ندارد.

راماناتان افزود: خطر چنین رویدادهای نادری باید با خطر میوپریکاردیت ناشی از عفونت متعادل شود و این یافته ها باید اعتماد عمومی را نسبت به ایمنی واکسیناسیون کووید 19 تقویت کند.

برای ارزیابی خطر، محققان بیش از 20 مطالعه را تجزیه و تحلیل کردند که مواردی از میوپریکاردیت را پس از هر نوع واکسیناسیون بین ژانویه 1947 تا دسامبر 2021 گزارش کرده بودند.

یازده مطالعه متمرکز بر واکسن های کووید 19 و بقیه مطالعات مربوط به سایر واکسیناسیون ها مانند آبله، آنفلوانزا و سایر واکسن ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

التهاب قلب بعد از واکسیناسیون کووید 19 اتفاقی بسیار نادر است

التهاب قلب بعد از واکسیناسیون کووید 19 اتفاقی بسیار نادر است