مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اردیبهشت 1401 ساعت 08:572022-04-21سياسي

گرامیداشت یاد روز سعدی با رویکرد محفل گلستان قرآن در شب اول قدر


آیین گشایش یاد روز سعدی تحت عنوان محفل گلستان قرآن با سخنرانی سید محمدمهدی جعفری و حجت الاسلام سعید رحیمیان با موضوع تاثیر قرآن بر آثار سعدی در آرامگاه شیخ اجل سعدی شیرازی برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس در حاشیه این آیین گفت: همزمان با آیین گرامی داشت یاد روز سعدی، اولین شب قدر ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن در جوار آرامگاه سعدی برگزار شد.

قانعی ادامه داد: پندها و حکمت هایی که در بوستان و گلستان سعدی شیرازی آمده، برگرفته از آیات قرآن کریم بوده است لذا جای جای آثار شیخ عجل حکمت ها قابل مشاهده است.

وی با اشاره به تاثیر مهم اشعار در فرهنگ جامعه، تاکید کرد: امیدواریم از این دست برنامه ها که مردم با آثار فرهنگوران مهم و شخصیت های تأثیرگذار کشور آشنا شوند با حضور پرشور مردم برگزار شود.

بوستان و گلستان، دو گوهر تابناک بر تارک ادبیات جهانی سید محمدمهدی جعفری استاد دانشگاه با اشاره به اینکه ایران در سده های ششم و هفتم هجری اوضاع آشفته ای داشت، گفت: هر قومی که می توانست با لشکرکشی و کشتار، قلمرو بیشتری را به قلمرو خود می افزود.

  وی ادامه داد: سعدی خطاب به ابوبکر زنگی در شعری گفته است، اقلیم پارس را غم از آسیب دهر نیست، تا بر سرش بود چو تویی سایه خدا، امروز کس نشان ندهد در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرامیداشت یاد روز سعدی با رویکرد محفل گلستان قرآن در شب اول قدر

گرامیداشت یاد روز سعدی با رویکرد محفل گلستان قرآن در شب اول قدر