مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 اردیبهشت 1401 ساعت 09:122022-04-22سياسي

هنرمند تعزیه خوان: کسی ما را دعوت به کار نمی کند


تعزیه به گونه ای است که حتی کودکان هم می توانند با آن ارتباط برقرار کنند و به عنوان نمونه می دانند در تعزیه یاران امام سبزپوش هستند و دشمنان ایشان سرخ پوش.

- ابوالفضل احمدی، هنرمند تعزیه خوان که در شب های قدر با اجرای تعزیه میهمان تماشاخانه سنگلج است، می گوید که می تواند در سراسر سال اجرای تعزیه متناسب با ایام سوگواری و شادی داشته باشد، اما کسی از او دعوتی نمی کند.

این تعزیه خوان که روزهای یکم، سوم و پنجم اردیبهشت ماه تعزیه هایی متناسب با شب های قدر و شهادت حضرت علی (ع) اجرا می کند، در گفتگو با ایسنا خواستار توجه بیشتر به هنر شبیه خوانی می شود و تاکید دارد که شبیه خوانی فقط در ایام سوگواری اجرا نمی شود بلکه برای شادی ها و عیدها هم تعزیه هایی ویژه داریم.

او که به عنوان معین البکا در این تعزیه خوانی ها حضور دارد، درباره اجرای برنامه خود در تماشاخانه سنگلج توضیح می دهد: در اولین شب اجرا،، یکم اردیبهشت ماه، تعزیه خوارج را خواندیم و در دو شب بعدی هم مجالس ضربت زدن و جوانمرد قصاب را داریم که هر سه در ارتباط با حضرت علی (ع) است.

احمدی با اشاره به مشکلاتی که هنرمندان تعزیه خوان در دوران کرونا از سر گذرانده اند، ادامه می دهد: توقع ما از دولت این است که بیش از این ما را حمایت کند و فرصت های بیشتری برای اشتغال و اجراهای ما فراهم آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنرمند تعزیه خوان: کسی ما را دعوت به کار نمی کند

هنرمند تعزیه خوان: کسی ما را دعوت به کار نمی کند