مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 اردیبهشت 1401 ساعت 09:472022-04-22اجتماعي

زادآوری یک راس میش وحشی در سایت گونه های شاخص جانوری خواف


سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خواف گفت: یک راس میش وحشی در سایت نگهداری گونه های شاخص جانوری سلامی، منطقه شکار ممنوع سده این شهرستان زاد آوری کرد.

- داوود نورمحمدی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خواف به خبرنگار فارس در خواف گفت: یک راس میش وحشی به سبب نگهداری مناسب، دسترسی به علوفه کافی و فراهم بودن شرایط زندگی، در سایت نگهداری گونه های شاخص جانوری سلامی، منطقه شکار ممنوع سده این شهرستان زاد آوری کرد.

وی افزود: سه سال قبل توسط  دوستداران طبیعت دو بره میش به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل شد و پس از انتقال آنها به سایت سلامی، با تلاش محیط بانان شهرستان و تیمار آنها، با تولد این دو بره شاهد احیا مجدد گونه قوچ و میش در حیات وحش منطقه هستیم.

نورمحمدی خاطرنشان کرد: منطقه شکار ممنوع سده با 105 هزار هکتار وسعت شامل ارتفاعات شمال و شمال غرب شهرستان خواف، یکی از زیستگاه های قوچ و میش اوریال محسوب می شود و یکی از اهدف بلند مدت از راه اندازی سایت سلامی واقع در منطقه مذکور، احیاء این گونه جانوری است.

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد قوچ و میش در این واحد، تعدادی از جمعیت حیات وحش به منطقه مذکور انتقال خواهند یافت تا به صورت طبیعی در منطقه زیست کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زادآوری یک راس میش وحشی در سایت گونه های شاخص جانوری خواف

زادآوری یک راس میش وحشی در سایت گونه های شاخص جانوری خواف