مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 اردیبهشت 1401 ساعت 09:522022-04-22سياسي

از وقفه در مذاکرات وین تا تبادل پیام ها بین ایران و آمریکا با واسطه «انریکه مورا»


در حالی که نزدیک به یک ماه و نیم از وقفه در مذاکرات وین می گذرد، ولی تبادل پیام ها بین ایران و آمریکا از طریق انریکه مورا در جریان است و جمهوری اسلامی هم بارها تأکید کرده که از خطوط قرمز خود نه رد می شود و نه کوتاه می آید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خبرگزاری فارس، 17 فروردین ماه 1400 بود که مذاکرات ایران و گروه 1+4 با حضور انریکه مورا معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به منظور رفع تحریم های آمریکا در شهر وین به صورت حضوری برگزار شد.

البته قبل از آن در جمعه 13 فروردین 1400 نیز نشستی به صورت مجازی برگزار و تصمیم گرفته شد که از 17 فروردین مذاکرات در شهر وین به صورت رو در رو ادامه یابد و سعید خطیب زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی هم روز دوشنبه 16 فروردین ماه در نخستین نشست هفتگی خود با خبرنگاران در سال 1400 اعلام کرد که گفت وگوها ناقص بود و ادامه آن رفت برای کمیسیون حضوری.

در همین راستا 6 دور این مذاکرات تا 30 خرداد ماه 1400 در دولت دوازدهم برگزار؛ ولی در پی کارشکنی های آمریکا و با وجود پیشرفت هایی که حاصل شده بود، نتیجه ای به همراه نداشت.

سید عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد و معاون سابق وزیر امور خارجه در اظهاراتی در همان روز و بعد از نشست کمیسیون مشترک با بیان این که ملاک ما رسیدن به یک توافق خوب است، درباره روند مذاکرات، اظهار داشت: به اواخر ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از وقفه در مذاکرات وین تا تبادل پیام ها بین ایران و آمریکا با واسطه «انریکه مورا»

از وقفه در مذاکرات وین تا تبادل پیام ها بین ایران و آمریکا با واسطه «انریکه مورا»