مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 اردیبهشت 1401 ساعت 10:072022-04-22اقتصادي

17 استان، مستعد تولید گرد و غبار هستند


رییس مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: مطابق مطالعات انجام شده، اکنون 35 هزار کیلومتر مربع از پهنه های داخلی واقع در 17 استان مرکزی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، مرتضی شیخ امروز در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: ایران در کمربند خشکی کره زمین قرار گرفته و با توجه به موقعیت جغرافیایی کشورمان، تغییرات اقلیمی و خشکی را شدیدتر و محسوس تر نشان می دهد.

وی بیان داشت: مطالعات و بررسی ها نشان داده اقلیم کشورمان به تدریج به سمت گرم تر و خشک تر شدن در حال حرکت است و طی سال های آینده چنین وضعیتی را بیشتر درک خواهیم کرد؛ بر این اساس نیاز است تا با مدیریت منابع طبیعی و مدیریت مصرف آب ملاحظات ویژه ای داشته باشیم و حساس تر و با حساب و کتاب بیشتر از منابع مان استفاده کنیم.

این مقام مسوول با بیان اینکه سازمان زمین شناسی وظیفه تولید اطلاعات پایه در علوم زمین را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: در حوزه مخاطرات زمین شناسی درخصوص گرد و غبار، از سال 93 کمیته ملی مقابله با گرد و غبار به ریاست سازمان حفاظت محیط زیست شکل گرفته و وظیفه سازمان زمین شناسی، بررسی ویژگی های فیزیکی و شیمیایی گرد و غبار است.

وی با اشاره به اینکه عواملی همچون نبود رطوبت و پوشش گیاهی، پهنه ها را مستعد تولید گرد و غبار می کند گفت: از همان سال 93 مطالعات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

17 استان، مستعد تولید گرد و غبار هستند

17 استان، مستعد تولید گرد و غبار هستند