مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 اردیبهشت 1401 ساعت 11:222022-04-22اقتصادي

برگزاری تورهای غیرمجاز گردشگری در کردستان پیگرد قانونی دارد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: برگزاری تورهای غیرمجاز گردشگری در استان پیگرد قانونی دارد و با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

- اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز امسال 353 هزار نفر در مراکز اقامتی استان اقامت داشتند و یک میلیون و 773 هزار نفر گردشگر نیز از جاذبه های طبیعی و تاریخی کردستان بازدید کردند که این آمار نسبت به سال گذشته رشد بیش از 15 درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: کردستان با جاذبه های طبیعی و فرهنگی خود می تواند به یکی از مقصدهای اصلی گردشگری در کشور تبدیل شود و در این راستا ایجاد چارچوب های تخصصی و قانونی در حوزه گردشگری یکی از لازمه های تحقق این مهم است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان اظهار داشت: با توجه به فعالیت تعداد قابل توجهی از دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز در استان، متأسفانه برخی افراد بدون داشتن مجوزهای قانونی اقدام به برگزاری تورهای غیرمجاز گردشگری می کنند که این کار نه تنها به توسعه این صنعت کمک نمی کند بلکه عاملی در مقابل توسعه منظم و برنامه ریزی شده آن است.

گویلیان افزود: مردم باید بدانند که این نوع از تورها هیچگونه پوشش بیمه ای برای گردشگر در نظر نمی گیرند و در صورتی که در طول سفر مخاطره ای برای مسافران پیش بیاید و یا صدمه ای ببینند، کسی مسئولیت آن را به عهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری تورهای غیرمجاز گردشگری در کردستان پیگرد قانونی دارد

برگزاری تورهای غیرمجاز گردشگری در کردستان پیگرد قانونی دارد