مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 اردیبهشت 1401 ساعت 21:372022-04-22بين الملل

ائتلاف سعودی کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرد


دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که یک کشتی حامل سوخت گازوییل که به سمت بندر الحدیده یمن در حرکت بود، توسط ائتلاف متجاوز سعودی توقیف شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، عصام المتوکل سخنگوی شرکت ملی نفت یمن در فیس بوک اعلام کرد: ائتلاف متجاوز همچنان به دزدی کشتی های نفتی ادامه می دهد و امروز کشتی حامل 30 هزار تن گازوییل توقیف شده، با وجود اینکه این کشتی مورد بازرسی قرار گرفته و مجوز ورود به یمن را از سازمان ملل گرفته بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازالمسیره، المتوکل با بیان اینکه سازمان ملل پس از اجرای آتش بس هم مثل قبل آن به دزدی دریایی ادامه می دهد، گفت: تعداد کشتی های توقیف شده حامل گازوییل به دو فروند کشتی رسیده است.

او افزود: ما از ائتلاف سعودی می خواهیم کشتی های سوخت توقیف شده را فورا آزاذ کن چرا که بخش های خدمات رسانی و حیاتی یمن نیاز مبرمی به سوخت دارند.

پس از گذشت یک سوم مدت زمان آتش بس یمن (20 روز از مجموع 60 روز) بی آنکه پیشرفت قابل توجهی در زمینه نظامی و انسانی صورت گیرد و همزمان با کمرنگ شدن اعتماد صنعاء به امکان وفاداری ائتلاف سعودی و سازمان ملل به تعهدات، نشانه های پایداری آتش بس در این کشور خوشبین کننده نیست.

در اولین روزهای ماه رمضان، یعنی در دوم ماه آوریل سال 2021، سازمان ملل متحد اجرای آتش بس انسانی و نظامی یمن را اعلام کرد و صن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ائتلاف سعودی کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرد

ائتلاف سعودی کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرد