مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اردیبهشت 1401 ساعت 11:122022-04-23سياسي

سوم اردیبهشت؛ سالروز ترور شهیدی که امام(ره) محل دفن او را تعیین کرد


سپهبد قرنی هیچ گاه از تلاش برای نشان دادن چهره زشت و اقدامات ظالمانه رژیم پهلوی به مردم دریغ نکرد و بعد از اینکه انقلاب به پیروزی رسید با حکم رهبر کبیر انقلاب اسلامی به عنوان اولین رییس ستاد مشترک ارتش انتخاب شد.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس، انقلاب اسلامی با تمام سختی ها و موانعی که پیش روی خود می دید، در نهایت در 22 بهمن سال 57 به پیروزی رسید و دشمنان که از پیروزی انقلاب مردمی ایران هراسان بودند، در اولین اقدامات خود به فکر ترور افراد شاخص و تأثیرگذاری لشکری و کشوری که بین مردم شناخته شده بودند، افتادند.

گروه فرقان جزو گروه هایی بود که افرادی نظیر استاد مرتضی مطهری، مهدی عراقی، محسن بهبهانی، قاضی طباطبایی، دکتر مفتح و سرلشکر قرنی را به دلیل آنکه تأثیر بسیاری در به ثمر رسیدن انقلاب داشتند، به شهادت رساند.

چندی پیش بود که با رویکرد شناخت بیشتر شهید محمدولی قرنی، سوم اردیبهشت در تقویم با عنوان روز شهادت سرلشکر قرنی به ثبت رسید، بنابراین با فرا رسیدن سالروز شهادت سرلشکر قرنی که اتفاقاً اولین رییس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و نخستین شهید از شهدای ترور در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود، قدامات این شهید والامقام مرور می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوم اردیبهشت؛ سالروز ترور شهیدی که امام(ره) محل دفن او را تعیین کرد

سوم اردیبهشت؛ سالروز ترور شهیدی که امام(ره) محل دفن او را تعیین کرد