مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اردیبهشت 1401 ساعت 12:322022-04-23اقتصادي

ذره بین آمار بر صورت مالی 5 اَبَرشرکت وزارت نیرو


واکاوی صورت های مالی 5 شرکت بزرگ زیرمجموعه وزارت نیرو بیانگر آن است که پشت پرده زیان ده بودن این شرکت ها مسئله تعیین قیمت تکلیفی به منظور ارائه خدمات و کالا در حوزه آب و برق است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، انتشار صورت های مالی شرکت های دولتی کشور یکی از اقدامات موثر وزارت اقتصاد و امور دارایی به حساب می آید که به کمک آن می توان از تاریک خانه شرکت های دولتی پرده برداری کرد.

بر این اساس شفافیت در عملکرد شرکت های دولتی تنها یکی از کاربردهای انتشار صورت های مالی این  شرکت ها تلقی شده و تاثیر سیاست گذاری و به نوعی حکمرانی منتخب کشور نیز بر فعالیت این شرکت ها از طریق صورت های مالی قابل پیگرد است.

در همین رابطه اگر بررسی در خصوص شرکت های زیان ده دولتی انجام دهیم، متوجه خواهیم شد که حدود 75 درصد از شرکت های زیان ده بخش دولتی کشور متعلق به وزارت نیرو هستند.

در نگاه اول ممکن است، این موضوع به ذهن متبادر شود که مدیریت دولتی در شرکت های ذیل وزارت نیرو سبب شده تا شاهد این حجم عظیم زیان انباشته باشیم اما نگاه دقیق تر به ریز موارد سود و زیان این شرکت ها بیان می کند که پشت پرده ثبت سود و زیان شرکت های زیرمجموعه وزارت نیرو مرتبط با مورد دیگری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذره بین آمار بر صورت مالی 5 اَبَرشرکت وزارت نیرو

ذره بین آمار بر صورت مالی 5 اَبَرشرکت وزارت نیرو