مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 ساعت 00:022022-04-23فرهنگي

دبیر انجمن درست نویسی: چرا ناشران نام ویراستار را در شناسنامه کتاب چاپ نمی کنند؟


دبیر انجمن ویرایش و درست نویسی با اشاره به اینکه کتاب ها نباید بدون نام ویراستار چاپ شوند، گفت: این اقدام باید به یک رفتار فرهنگی تبدیل شود و تحقق آن با حمایت و جریان سازی فرهنگی امکانپذیر است.

- مهدی صالحی دره بیدی، دبیر انجمن ویرایش و درست نویسی در گفت وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه این انجمن، تلاش زیادی برای پیگیری ورود ویراستاری در جشنواره های ادبی کشور داشته است، گفت: تا امروز جایزه ادبی جلال آل احمد و جایزه ادبی شهید اندرزگو به این موضوع ورود پیدا کرده اند و در تلاشیم سایر جشنواره های حوزه کتاب را نیز وارد این عرصه کنیم.

ورود ویراستاری آثار به جشنواره های ادبی و هنری دبیر انجمن ویرایش و درست نویسی با اشاره به اینکه زبان فارسی با تمام نهاد ها و سازمان های کشور، مرتبط است، گفت: بر همین اساس مسأله ویرایش و درست نویسی در آثار به عنوان موضوع مهم این انجمن از سال ها پیش مورد توجه جدی قرار داشته و از 6 سال قبل برای ورود آن به جشنواره های حوزه کتاب و حتی سایر جشنواره های ادبی و هنری پیگیری کرده ایم.

به عنوان مثال در جشنواره فیلم فجر پس از دو سال بررسی و تحقیق، برای سه سال جایزه زبان فارسی در سینما به فیلم های سرخپوست، خورشید و نگهبان شب اعطا شد و در حوزه کتاب نیز همینطور بوده؛ چرا که سابق بر این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دبیر انجمن درست نویسی: چرا ناشران نام ویراستار را در شناسنامه کتاب چاپ نمی کنند؟

دبیر انجمن درست نویسی: چرا ناشران نام ویراستار را در شناسنامه کتاب چاپ نمی کنند؟