مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 ساعت 09:022022-04-24اقتصادي

اراک؛ رکورددار آلودگی هوا در کشور


در حال حاضر در شهر اراک با یک مداومت آلودگی هوا مواجه هستیم و این مداومت تهدیدات سلامت شهروندان را به صورت تصاعدی افزایش می دهد.

بنابراین لازم است که برنامه برای این موضوع را داشته باشیم.

- تداوم خشکسالی، گرمای بیش از حد هوا و تغییرات اقلیمی و آب و هوایی، به مشکل پدیده گرد و غبار در اراک در استان مرکزی دامن زده و سلامت مردم را در معرض تهدید قرار داده است.

این پدیده جوی آثار و پیامدهای زیست محیطی نامطلوب بر جای می گذارد و اثرات مضری بر سلامت، اقتصاد جامعه و اقلیم دارد لذا شناخت ماهیت، منشاء و اثرات گرد و غبار در تعیین روش های کنترل آن نقش بسزایی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، روزهای آلوده سال جاری کلانشهر اراک بیشتر به واسطه خشکسالی و ریزگردهای منطقه ای و فرامنطقه ای بوده است.

منشاء روزهای ناسالم اخیر نیز ریزگردهای داخلی و به طور عمده از سوی کانون فرسایش بادی کویر مرکزی ایران و تالاب کویری میقان اراک بوده است.

بحث ریزگردهای فرامنطقه ای نیازمند پیگیری های ملی و بین المللی است که به طور قطع از سوی مسئولان امر پیگیری می شود، اما مهار ریزگردهای داخلی موضوعی است که به همکاری های گسترده بین بخشی، برنامه های کارآمد و هدفمند و منابع اعتباری مؤثر نیاز دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اراک؛ رکورددار آلودگی هوا در کشور

اراک؛ رکورددار آلودگی هوا در کشور