مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 ساعت 12:222022-04-24سياسي

در سیاستگذاری، به پشتوانه تاریخی هیأت ها توجه شود


ششمین نشست از سلسله نشست های علمی «آرمان هیأت» با موضوع «علوم سیاستگذاری، اهداف، تعاریف، مکاتب، روش ها» با حضور سید محمدمهدی میرجلیلی در اندیشکده هیأت و آیین های مذهبی برگزار شد.

- ، ششمین نشست از سلسله نشست های علمی آرمان هیأت با موضوع علوم سیاستگذاری، اهداف، تعاریف، مکاتب، روش ها با حضور سید محمدمهدی میرجلیلی در اندیشکده هیأت و آیین های مذهبی برگزار شد.

میرجلیلی در ابتدای نشست ضمن ابراز خرسندی از ورود مراکز و مؤسساتی همچون اندیشکده هیأت به مباحث تخصصی و مطالعاتی هیأت بر ضرورت گفت وگو و مناظره علمی برای روشن شدن وضعیت موجود و روشن شدن مسائل مربوط به حوزه فرهنگ دینی و پرهیز از ابهام و کلی گویی در تحلیل ها و ارائه راه حل ها تأکید کردند.

ایشان با اشاره به اینکه سیاستگذاری؛ علمی نوپاست که حدود چهل سال سابقه دارد و در مورد دانش یا فن یا هنر بودن آن نیز نظرات مختلفی در علوم سیاست گذاری مطرح می شود گفت: اما من سیاست گذاری را یک نوع مطالعات بینارشته ای تلقی می کنم.

به نظرم مطالعات بینارشته ای سیاست گذاری تعبیر بهتری است تا علوم سیاست گذاری.

یعنی برای شناخت امری فرهنگی و اجتماعی و سیاسی فقط نمی توان با یک علم با یک زاویه مشخص آن را تشخیص داد بلکه باید از دانش های متعددی کمک گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در سیاستگذاری، به پشتوانه تاریخی هیأت ها توجه شود

در سیاستگذاری، به پشتوانه تاریخی هیأت ها توجه شود