مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 ساعت 12:322022-04-24اقتصادي

کمترین میزان واکسیناسیون در سنین 5 تا 12 سال/ کمبود واکسن نداریم


رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، گفت: در حال حاضر هیچ کمبودی از نظر واکسن در کشور وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر ماه های مرداد و شهریور 1400 شاهد مشارکت وسیع جامعه در واکسیناسیون کووید 19 بودیم و برخی روزها بیش از یک و نیم میلیون تزریق واکسن انجام می شد ولیکن با افزایش پوشش واکسیناسیون نوبت های اول و دوم و کاهش موارد بیماری به ویژه با فروکش نمودن موج ششم در طی 2 ماه اخیر موارد مراجعه گروه های هدف به پایگاه های واکسیناسیون کاهش جدید داشته و تعداد مراجعین روزانه به حدود 60 الی 70 هزار نفر کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به 64 میلیون و 300 هزار نفر نوبت اول، 57 میلیون و 500 هزار نفر نوبت دوم و 26 میلیون و 900 هزار نفر نوبت سوم دریافت کرده اند.

گرچه پوشش نوبت اول و دوم در افراد در گروه سنی بالای 50 سال بالای 90 درصد و نوبت سوم نیز بالای 75 درصد است ولیکن در گروه های سنی زیر 40 سال و به ویژه در گروه سنی 5 تا 12 سال شاهد بیشترین تعداد افرادی هستیم که هنوز برای دریافت نوبت های واکسن مراجعه نکرده و تأخیر دارند.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت همچنین گفت: مطالعات بین المللی انجام شده نشان دهنده این است که دریافت نوبت سوم واکسن، میزان بستری در بیمارستان به علت ابتلاء به سویه جدید اومیکرون را تا بیش از 80 درصد کاهش می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمترین میزان واکسیناسیون در سنین 5 تا 12 سال/ کمبود واکسن نداریم

کمترین میزان واکسیناسیون در سنین 5 تا 12 سال/ کمبود واکسن نداریم