مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 ساعت 12:422022-04-24پزشكي

موردی از سرخک در همدان نداریم/ 95 درصد کودکان واکسن دریافت کردند


رییس گروه پیشگیری از بیماری های واگیرداردانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه موردی از بیماری سرخک در همدان نداریم گفت: 95 درصد کودکان استان واکسن سرخک دریافت کرده اند.

- سیدجلال الدین بطحایی در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: باتوجه به ورود بیمای سرخک به کشور، خوشبختانه تاکنون هیچ مورد از این بیماری در استان گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه پوشش واکسیناسیون سرخک در سطح استان بیش از 95 درصد است گفت: واکسیناسیون سرخک در دو نوبت یک سالگی و 18 ماهگی برای کودکان انجام می شود.

رییس گروه پیشگیری از بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه تعداد محدودی از کودکان واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده اند که امیدوارم خانواده ها هرچه سریع تر به مراکز خدمات سلامت و در روستاها به خانه های بهداشت مراجعه کنند و واکسیناسیون فرزندان خود را انجام دهند تا مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه والدین در صورت بروز تب و بثورات در فرزندان خود به مراکز سلامت یا به پزشک مراجعه و بررسی صورت گیرد تا در صورت نیاز درمان لازم انجام شود، در ادامه در پاسخ به اینکه آیا خطر در کمین کودکان استان است؟ خاطرنشان کرد: نمی توان گفت خطر در کمین است چون انتقال بیماری صورت می گیرد و مردم باید رعایت کنند تا شاهد بروز مشکلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موردی از سرخک در همدان نداریم/ 95 درصد کودکان واکسن دریافت کردند

موردی از سرخک در همدان نداریم/ 95 درصد کودکان واکسن دریافت کردند