مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 ساعت 13:022022-04-24پزشكي

دریافت واکسن رایگان سرخک برای اتباع


اتباع در گروه سنی 9 ماه تا 30 سال به صورت رایگان واکسن سرخک دریافت می کنند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، رییس گروه پیشگیری از بیماری های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به دلیل طغیان بیماری سرخک در افغانستان، اتباع این کشور در گروه سنی نه ماهه تا 30ساله به صورت رایگان واکسن سرخک را دریافت می کنند.

زهرا نهبندانی، اظهار داشت: حداقل میزان پوشش واکسیناسیون در جامعه باید 95 درصد باشد، بنابراین اگر سطح پوشش واکسیناسیون کمتر از این مقدار باشد، احتمال طغیان بیماری وجود دارد؛ از همین رو کودکان زیر 5 سال با ملیت ایرانی اگر سابقه واکسیناسیون ناقص دارند نیز باید در اولین زمان نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

وی افزود: سرخک در کودکان زیر 5 سال و افراد با ضعف سیستم ایمنی با شدت بیشتری همراه است و بیماری سرخجه در دوران بارداری می تواند عوارض غیر قابل جبران روی جنین ایجاد کند.

نهبندانی تصریح کرد: بعد از دوره نهفتگی که به طور معمول برای سرخک حدود 12-10 روز طول می کشد علائم مقدماتی شامل تب، خستگی، سرفه، آب ریزش از بینی و التهاب ملتحمه در افراد فاقد ایمنی به بیماری ظاهر می شود.

رییس گروه پیشگیری از بیماری های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: واکسن سرخک و سرخچه حاوی ویروس زنده ضعیف شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریافت واکسن رایگان سرخک برای اتباع

دریافت واکسن رایگان سرخک برای اتباع