مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 ساعت 13:022022-04-24اقتصادي

روند صعودی مصرف کود در استان بوشهر/ قیمت ها 45 درصد کاهش یافت


سرپرست خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر از روند صعودی مصرف کود در استان با کاهش 45 درصدی قیمت از ابتدای سال جاری خبر داد.

- خسرو عمرانی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با کاهش 45 درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه در سال جاری و با اجرای این مصوبه، از تاریخ یکم فروردین سال جاری آمار فروش روزانه نشان می دهد که مصرف این کودها نسبت به دو سال اخیر روند صعودی داشته است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: پیش بینی می شود میزان مصرف کود فسفات و پتاسه در سال جاری به مصرف استاندارد در جهان و میزان پیشنهادی مؤسسه تحقیقات خاک و آب نزدیک تر شود.

عمرانی افزود: در یک دهه اخیر در مصرف کودهای شیمیایی نسبت به میانگین جهانی و پیشنهاد مؤسسه آب وخاک دچار کم مصرفی شده ایم.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال 99 و با تغییر نرخ ارز مصرف کودهای پتاسه و فسفاته کاهش یافت، گفت: مصرف کودهای شیمیایی به جهت کمی و کیفی تأثیر فوق العاده ای بر محصولات کشاورزی دارد و با افزایش مصرف و رسیدن به مصرف بهینه، افزایش کمیت و کیفیت تولید محصولات کشاورزی را شاهد خواهیم بود.

فعالیت 38 کارگزار در استان عمرانی گفت: در چند سال اخیر کمبود تولید در محصول گندم به وضوح قابل مشاهده بود و کشاورزان نتوانستند به دلیل گرانی از این نهاده های اثرگذار استفاده کنند که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند صعودی مصرف کود در استان بوشهر/ قیمت ها 45 درصد کاهش یافت

روند صعودی مصرف کود در استان بوشهر/ قیمت ها 45 درصد کاهش یافت