مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 ساعت 13:222022-04-24سياسي

باغستانی: «ولایت» برای فقیه فضیلت نیست بلکه یک وظیفه مهم است


عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی گفت: «ولایت» ‏یعنی حکومت و اداره کشور و اجرای قوانین شرع مقدس، یک وظیفه سنگین و مهم است، نه این که برای کسی شأن و مقام غیرعادی به وجود بیاورد و او را از حد انسان عادی بالاتر ببرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، هر از گاهی در رسانه های غیر رسمی از سوی برخی جریانات دینی که تغذیه شده از بیگانه هستند، موجی به راه می افتد مبنی بر اینکه اطلاق در ولایت فقیه، دخالت در امور امام معصوم است و مطلق دانستن ولایت فقیه همترازی غیر معصوم با حجت معصوم  خواهد بود.

در مورد چیستی ولایت مطلقه فقیه و سبقه تاریخی آن تصمیم گرفتیم با حجت الاسلام سعید باغستانی عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی گپی بزنیم که در ادامه حاصل این گفت وگو را خواهید خواند.

   اقسام ولایت برای فقیه حجت الاسلام باغستانی در ابتدا در مورد اقسام ولایت گفت: بسیاری از فقها مانند شیخ انصاری، امام خمینی، آیت الله خویی، آیت الله جوادی آملی و غیره در مقام بیان وظایف و شئون ولی فقیه، به سه نوع ولایت اشاره کرده اند: اولین آنها ولایت در فتوا است.

یکی از مناصب فقیه جامع الشرایط، مقام فتوا و بیان احکام است که احدی از فقهای شیعه در اصل آن تردیدی ندارد و فقیه در این جهت نائب امام زمان (عج) بوده و می تواند بر مسند فتوا بنشیند و مردم به او رجوع نمایند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغستانی: «ولایت» برای فقیه فضیلت نیست بلکه یک وظیفه مهم است

باغستانی: «ولایت» برای فقیه فضیلت نیست بلکه یک وظیفه مهم است