مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 ساعت 13:322022-04-24سياسي

شورای تجویزیِ ریاض برای یمن؛ از ترکیب نامفهوم تا اهداف شوم


ائتلاف سعودی متجاوز به یمن، پس از شکست های نظامی در میدان به نهادسازی های سیاسی در جهت متفرق کردن نیروهای سیاسی این کشور از داخل روی آورده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری عربی21 طی گزارشی با بررسی ترکیب و سوابق اعضای هیات رییسه کمیسیون مشورت و مصالحه یمن، به دخالت ها و اهداف ابوظبی و ریاض در فعالیت های شورای ریاستی جدید در این کشور پرداخته است.

در ابتدای این گزارش آمده است: اعلام آغاز به کار کمیسیون مشورت و مصالحه که زیر نظر شورای ریاستی تازه تاسیس یمن، و واگذاری ریاست آن به یک جوان سی و چند ساله از شورای انتقالی تحت حمایت امارات [در حالی که شخصیت های سیاسی با سابقه در عرصه سیاسی یمن وجود دارند] انتقادات و سوالات متعددی را در خصوص معیارهای انتخاب رهبری این کمیسیون و انتساب رییس آن از دوره انتقالی مطرح کرده است .

طبق این گزارش، روز پنجشنبه آغاز به کار کمیسیون مشورت و مصالحه یمن به ریاست محمد الغیثی و عضویت صخر الواجیه ، جمیله علی رجا ، اکرم العامری و عبدالملک المخلافی اعلام شده است.

گزارش پایگاه خبری عربی21 می گوید: تصمیم عبدربه منصور هادی رییس جمهور سابق یمن مبنی بر انتقال قدرت به شورای ریاستی در 7آوریل، شامل تشکیل تشکیل نهادی به نام کمیسیون مشورت و مصالحه  بود که گروه های مختلف را برای حمایت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای تجویزیِ ریاض برای یمن؛ از ترکیب نامفهوم تا اهداف شوم

شورای تجویزیِ ریاض برای یمن؛ از ترکیب نامفهوم تا اهداف شوم