مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 ساعت 15:322022-04-24اقتصادي

پیش بینی مبارزه با ملخ های بومی در سطح 250 هزار هکتار


مبارزه با ملخ های بومی در سطح 26 هزار هکتار اراضی کشور از 6 فروردین تاکنون انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: پیش بینی می کنیم سطح مبارزه با انواع ملخ های بومی به 200 تا 250 هزار هکتار تا اوایل مرداد ماه برسد.

سعید معین افزود: بیشترین سطح مبارزه با ملخ های بومی در استان هایی همچون گلستان، گیلان، قزوین، زنجان، اردبیل، اصفهان، کردستان، آذربایجان غربی و فارس صورت گرفته است.

وی با بیان این که بیشترین سطح مبارزه با ملخ های بومی مربوط به ملخ مراکشی است، اظهار داشت: ملخ مراکشی از گیاهان مرتعی و سپس از گیاهان زراعی و باغی تغذیه می کند و با توجه به ضعیف شدن پوشش گیاهی در مرتعی کشور در سال جاری و حرکت این آفت به سمت اراضی زراعی و باغی، حساسیت ما برای مبارزه با آن بیشتر از سال های قبل می باشد.

معین ادامه داد: ملخ های مراکشی می توانند در سال حدود 50 کیلومتر جابجا شوند، ضمن آن که مانند ملخ های صحرایی به صورت دستجات حرکت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در سطح 176 هزار هکتار با انواع ملخ های بومی در کشور مبارزه شد که 80 درصد آن مربوط به ملخ مراکشی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی مبارزه با ملخ های بومی در سطح 250 هزار هکتار

پیش بینی مبارزه با ملخ های بومی در سطح 250 هزار هکتار