مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 ساعت 15:522022-04-24اقتصادي

دانش تولید الکترودهای صفحه ای گسترش یافت


محققان کشور موفق به کسب دانش فنی ساخت الکترودهای صفحه ای شدند.

- به نقل از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، الکترود صفحه ای برای مصارف الکتروشیمیایی، یک محصول پرکاربرد برای اندازه گیری پارامترهای الکترولیت در حوزه تحقیق و توسعه و آزمایشگاه های کنترل کیفی است.

امکان آنالیز در میزان بسیار کم الکترولیت در این دسته از الکترودها، با هدف آنالیز درجا، بستر توسعه انواع کیت های تشخیصی را فراهم می کند.

یک شرکت دانش بنیان، گام نخست در تولید این الکترودها برای مصارف عمومی را به صورت کامل طی کرده است و در حال بررسی امکان توسعه این الکترودها بر پایه آنزیم های مختلف برای تولید کیت ها و نوارهای تشخیصی است.

این دسته از الکترودها یک محصول میان رشته ای محسوب می شوند که با استفاده از جوهرهای رسانای نانویی، امکان تولید الکترودهایی برای مقاصد آنالیزی و تشخیصی را فراهم کرده است.

به گفته امیر مهرابیان مدیر توسعه محصول و بازار یابی این شرکت دانش بنیان، یکی از کاربردهای به روز و متداول این حوزه از فناوری، تولید الکترودهای یک بارمصرف بر بستر منعطف است.

ایده ساخت این محصول با توجه به زیرساخت موجود تولیدی این شرکت و بازار ابتدایی نمایشگاه مواد و تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت توسـط همکاران ستاد همگرا به این شرکت پیشنهاد شد و با توجه به چشم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانش تولید الکترودهای صفحه ای گسترش یافت

دانش تولید الکترودهای صفحه ای گسترش یافت