مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 ساعت 17:322022-04-24اقتصادي

35 تن نیاز کشور به سیست آرتمیا از طریق واردات تامین می شود


رییس مرکز پژوهشکده آرتمیا و آبزی پروی دانشگاه ارومیه با اشاره به نیاز 40 تنی کشور به سیست آرتمیا گفت: در حال حاضر 35 تن از نیاز کشور به سیست آرتمیا از طریق واردات تامین می شود.

- ، نصرالله احمدی فر بعد از ظهر یکشنبه در جریان بازدید استاندار آذربایجان غربی از پژوهشکده آرتمیا و آبزی پروری دریاچه ارومیه با اشاره آرتمیا از نیاز غذایی مهم ماهیان خاویاری، دریایی، زینتی و میگو در کشور به شمار می رود، افزود: کشور برای توسعه صنعت آبزی پروری سالانه 40 تن سیست آرتمیا نیاز دارد که بیش از 95 درصد از نیاز کشور از طریق واردات تأمین می شود.

وی با بیان اینکه دانش فنی فرآوری و عمل آوری سیست و بیومس آرتمیا در دانشگاه ارومیه را داریم گفت: برای تأمین نیاز کشور و قطع واردات طی تفاهم نامه ای با معاونت علمی و فناروی ریاست جمهوری در آذرماه سال 99 مرکز مرجع منطقه ای فرآوری و عمل آوری سیست و بیومس آرتمیا در دانشگاه ارومیه در حال احداث است.

احمدی فر با بیان اینکه این مرکز در جریان سفر رییس جمهوری کشور طی اردیبهشت ماه امسال به بهره برداری می رسد، ادامه داد: برای احداث این مرکز تاکنون 4 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و تلاش می شود در جریان سفر رییس جمهوری کشور به استان به بهره برداری برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

35 تن نیاز کشور به سیست آرتمیا از طریق واردات تامین می شود

35 تن نیاز کشور به سیست آرتمیا از طریق واردات تامین می شود