مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اردیبهشت 1401 ساعت 07:222022-04-25سياسي

محکومیت رییس کل سابق گمرک بابت کارشکنی در تکمیل سامانه جامع تجارت


مدیرکل نظارت بر سامانه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز با توجه به عدم تکمیل سامانه جامع تجارت و ورود سازمان بازرسی کشور به این مساله، از صدور حکم انفصال از خدمات عمومی و دولتی برای رییس کل سابق گمرک و یکی از مدیران کل گمرک خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اگرچه طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آیین نامه های اجرایی آن به منظور پیشگیری و مقابله سیستمی با قاچاق، همه دستگاه ها موظف به همکاری و تبادل اطلاعات با سامانه جامع تجارت شده اند ولی برخی دستگاه ها و به صورت ویژه گمرک طی سال های اخیر نسبت به این تکلیف قانونی بی اعتنایی کردند.

اما بالاخره با ارجاع گزارش تحقیق و تفحص مجلس به قوه قضاییه و اعلام جرم سازمان بازرسی کل کشور علیه مسئولان سابق گمرک، رییس کل سابق گمرک و یکی از مدیران کل گمرک به انفصال از خدمات دولتی محکوم شدند.

طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور پیشگیری و همچنین امکان شناسایی سیستمی و برخورد مؤثر با قاچاق، منظومه ای از سامانه ها با محوریت سامانه جامع تجارت پیش بینی و همه دستگاه ها موظف به همکاری و تبادل اطلاعات با آن شده اند و برای امتناع از این تکلیف قانونی نیز جرم انگاری شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محکومیت رییس کل سابق گمرک بابت کارشکنی در تکمیل سامانه جامع تجارت

محکومیت رییس کل سابق گمرک بابت کارشکنی در تکمیل سامانه جامع تجارت