مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اردیبهشت 1401 ساعت 07:472022-04-25اقتصادي

خطر ورشکستگی صنعت دارویی کشور


عضو سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، بر ضرورت اصلاح قیت دارو برای جلوگیری از ورشکستگی شرکت های داروسازی کشور تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، محمدمهدی حقوقی، در گفتگو با خبرنگار مهر، بر ضرورت منطقی سازی قیمت دارو در کشور تاکید کرد و اظهار داشت: اگر اقدام عاجلی برای خروج صنعت دارو از بحران انجام نشود، با مشکلات زیادی در حوزه دارو مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: اولین نکته مهم در صنعت دارو، نیروی کار و اشتغال آفرینی است، به طوری که با افزایش دستمزدها، کارخانجات دارویی ناچار به تعدیل نیرو هستند که این موضوع به شکل جدی در تضاد با اهداف اقتصادی کشور است.

حقوقی، توجه به اصلاح قیمت ها را از جهت تأمین داروهای مورد نیاز کشور نیز ضروری دانست و افزود: از سوی دیگر ما با موضوع تأمین داروی مورد نیاز کشور نیز مواجه هستیم.

متأسفانه با شرایطی که در حال حاضر در کشور وجود دارد، اگر در کوتاه ترین زمان ممکن برای اصلاح قیمت دارو با حاشیه سود مناسب اقدام نشود، تولید بخش زیادی از محصولات شرکت های دارویی کشور در حاشیه زیان خواهد بود و عملاً تولید این اقلام دارویی امکان پذیر نخواهد بود.

در این زمینه اگر دست اندرکاران امر این توانمندی و جسارت را نداشته باشند که نسبت به افزایش حداقل 30 درصدی قیمت تمام شده کالا اقدام کنند، زیان دهی شرکت های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر ورشکستگی صنعت دارویی کشور

خطر ورشکستگی صنعت دارویی کشور