مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اردیبهشت 1401 ساعت 08:372022-04-25فرهنگي

«سیمرغ نامه»در وحدت تماشایی می شود/ تلاش برای ارائه یک اثر جهانی


نمایشی «سیمرغ نامه» بر اساس منطق الطیر عطار نیشابوری اثری از مریم شریف زاده شیرازی و کارگردانی میترا کریم خانی است که روز شانزدهم اردیبهشت ماه در تالار وحدت به صحنه می رود.

- به نقل از امور رسانه ای پروژه، سیمرغ نامه عنوان یکی از تازه ترین پروژه های موسیقایی – نمایشی بر اساس منطق الطیر عطار نیشابوری است که روز جمعه شانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری با موسیقی مریم شریف زاده شیرازی و نویسندگی و کارگردانی میترا کریم خانی در تالار وحدت تهران به صحنه می رود.

امیر عابدی و مریم شریف زاده شیرازی تهیه کنندگان، خشایار حاجی سید جوادی مجری طرح، پگاه نیایی طراح حرکات فرم، نگار اعزازی سرپرست سازهای کوبه ای برخی از اعضای گروه اجرایی این پروژه نمایشی – موسیقایی را تشکیل می دهند.

در توضیحات تکمیلی این پروژه ملی که با همراهی گروهی از هنرمندان کودک و نوجوان کشورمان در پاسداشت عطار نیشابوری و قالبی متفاوت روی صحنه می رود، آمده است: این اثر بر اساس داستان منطق الطیر اثر ارزشمند عطار نیشابوری بازنویسی و روی اشعار آن آهنگسازی و تلفیق شعر و موسیقی انجام شده است.

در این پروژه تلاش شده تا با تلفیقی از موسیقی و یک اثر ادبی فاخر ایرانی، اثر متفاوتی با همراهی تعدادی از هنرمندان ارزنده کودک و نوجوان کشورمان پیش روی مخاطبان قرار داده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سیمرغ نامه»در وحدت تماشایی می شود/ تلاش برای ارائه یک اثر جهانی

«سیمرغ نامه»در وحدت تماشایی می شود/ تلاش برای ارائه یک اثر جهانی