مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اردیبهشت 1401 ساعت 09:572022-04-25فرهنگي

رقابت «مهران» و «باربد» بر سر خطاهای ادبی!


در سال های اخیر، انگار مسابقه های تلویزیونی با هم بر سر از بین بردن زبان فارسی و ترویج اشعار جعلی و نسبت دادنشان به بزرگان شعر فارسی مسابقه گذاشته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه خراسان، وقتی منبع اصلی گروه سازنده این مسابقه ها و اتاق های فکرشان برای طرح پرسش های مسابقه، به جای دیوان های شعر و کتاب های ادبی، گوگل و شبکه های اجتماعی است، روز به روز بر سرعت انتشار اشعار و نوشته های جعلی اضافه می شود و دیگر کسی نمی تواند جلویشان را بگیرد.

چند روز پیش برنامه دورهمی شبکه نسیم برای چندمین بار شعری جعلی را به نام مولانا زد و مهران مدیری هم با آب و تاب آن را شرح داد و معنا کرد؛ اما ماجرا به این جا ختم نمی شود و مسابقات تلویزیونی دیگری را نیز می توان نام برد که ید طولایی در این زمینه دارند.

دورهمیِ بی پایانِ جعلیات! برنامه پرمخاطب شبکه نسیم، یعنی دورهمی ، برای چندمین بار میزبان اشعار جعلی بود! در یکی از قسمت های فصل جدید این برنامه که از آغاز سال 1401 پخش می شود، مهران مدیری به شرکت کننده مسابقه که از دوستان نیما شعبان نژاد (بازیگر) است، می گوید یک شعر بخوان و او هم با غرور می گوید می خواهم شعری از مولانا بخوانم و این دو بیت را می خواند: هر لحظه که تسلیمم در کارگه تقدیر/ آرام تر از آهو بی باک تر از شیرم/ هر لحظه که می کوشم در کار کنم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رقابت «مهران» و «باربد» بر سر خطاهای ادبی!

رقابت «مهران» و «باربد» بر سر خطاهای ادبی!