مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اردیبهشت 1401 ساعت 10:522022-04-25بين الملل

جزییات توافق آشتی فتح و حماس در لبنان با میانجیگری امل و حزب الله


توافق آشتی میان جنبش های فتح و حماس در لبنان با میانجیگری طرف هایی چون جنبش امل و حزب الله، پس از کشمکشی طولانی سرانجام امضا شد که دارای چند بند مهم برای جلوگیری از تنش های مشابه در آینده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، آشتی ملی میان جنبش های فتح و حماس در لبنان، پس از ماه ها توقف چهارچوب های اقدام مشترک، در محافل سیاسی و مردمی فلسطین و اردوگاه ها فضای مثبتی ایجاد کرد.

این آشتی بعد از قطع رابطه میان این دو جنبش به دلیل حوادثی در اردوگاه البرج الشمالی در دهم و یازدهم دسامبر 2021 اتفاق افتاده بود، صورت گرفت.

در 10 دسامبر 2021، پس از یک آتش سوزی در مسجد کعب بن ابی در اردوگاه البرج الشمالی در منطقه صور لبنان، افراد مسلحی که گفته می شد وابسته به جنبش فتح هستند، به مراسم تشییع جنازه حمزه شاهین جوان فلسطینی که در این انفجار جان خود را از دست داده بود تیراندازی کردند که طی آن چهار نفر دیگر که گفته می شد از اعضای جنبش حماس هستند، جان باختند.

وبگاه النشره با انتشار گزارشی اختصاصی از آشتی جنبش های فتح و حماس به ارائه جزییاتی از این توافق حاصله پرداخت و نوشت: 17 آوریل جاری، در مقر جنبش امل در بیروت، تحت نظارت نبیه بری رییس پارلمان لبنان و با حضور جمیل الحایک  نماینده او و رییس دفتر سیاسی جنبش امل، حسن المصری  نائب رییس دفتر س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات توافق آشتی فتح و حماس در لبنان با میانجیگری امل و حزب الله

جزییات توافق آشتی فتح و حماس در لبنان با میانجیگری امل و حزب الله