مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اردیبهشت 1401 ساعت 12:072022-04-25اقتصادي

20 پروژه بازآفرینی شهری در کردستان اجرایی می شود


معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه وشهرسازی کردستان با اشاره به هدف گذاری 61پروژه بازآفرینی شهری در این استان از اجرای 20 پروژه در حاشیه شهرها در سال جاری خبر داد.

- مصطفی رضایی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: براساس آخرین مطالعات انجام شده در هفت شهر دارای جمعیت بیش از 50 هزارنفر در استان، 51 درصد جمعیت شهری در پنج پهنه سکونتگاه های غیررسمی ، سکونتگاه های با بافت تاریخی، بافت ناکارآمد، بافت با پیشینه روستایی و بافت ناسازگار شهری ساکن هستند که 36 درصد مساحت این شهرها رابه خود اختصاص داده است.

رضایی ادامه داد: سکونت 51 درصد جمعیت شهری در 36 درصد مساحت شهرها، نابرابری در توزیع فضای عمومی شهری و کاربری های عمومی است که لازم است تمام دستگاه های عضو ستاد ملی بازآفرینی شهری مطابق آیین نامه برنامه ملی بازآفرینی شهری مصوب 1397 نسبت به انجام وظایف خود اقدام کنند.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: در این راستا اداره کل راه وشهرسازی کردستان به عنوان دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار، 61 پروژه با اعتباری در حدود 150 میلیارد تومان را هدف گذاری نموده که بخشی از آنها در دست اجرا بوده و تعدادی نیز از جمله مدارس به اتمام رسیده و به دستگاه بهره بردار تحویل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 پروژه بازآفرینی شهری در کردستان اجرایی می شود

20 پروژه بازآفرینی شهری در کردستان اجرایی می شود