مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اردیبهشت 1401 ساعت 15:272022-04-25اجتماعي

چالش های عشایر فارس در مسیر ناهموار کوچ بهاره


عشایر فارس در فصل کوچ، با مشکلات عمده ای دست و پنجه نرم می کنند که وضعیت ایلراه و وضعیت نابسامان آبرسانی و تامین علوفه بخشی از مشکلاتی است که متولیان امر آن گونه که شایسته است به آن توجه نکرده اند.

- با آغاز کوچ بهاره عشایر فارس که از گرمسیرِ سوخته، به سوی ییلاق نه به عنوان کوچ بلکه به نوعی در حال گریز هستند، رسیدگی به وضعیت نا بسامان عشایر بیش از هر زمان دیگر از سوی مسؤولین این دستگاه خدمات رسان به محروم ترین قشر جامعه محسوس است.

در این شرایط، شاید انتخاب مدیرکل جدید می توانست به رگ های کم رمق عشایر خونی تازه جاری کند، اما گویا نقش واسطه گر و گروه ها در این انتصاب، عشایر کوچرو را هم بدتر از امر خشکسالی زمین گیر کرده است.

برای اداره کل عشایر پس از مدتی که بدون سکاندار بود، اکنون گزینه ای فاقد سابقه اجرایی و با دخالت یکی از نمایندگان مجلس، مدیرکل منصوب شده است که این امر باعث نگرانی طیفی از فعالان اجتماعی حوزه عشایر فارس شده است.

این انتصاب با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، مبنی بر مداخله نکردن نمایندگان در انتصابات دولتی بیش از پیش جای تامل دارد.

در حال حاضر عشایر بعد از خشکسالی شدید، کمبود علوفه، مشکلات آبرسانی، امنیت کوچ، مشکلات دیگری نیز دارند که نیاز به تصمیم مدیرکل این مجموعه برای مرتفع کردن آنها است چرا که تصمیمات ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های عشایر فارس در مسیر ناهموار کوچ بهاره

چالش های عشایر فارس در مسیر ناهموار کوچ بهاره