مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اردیبهشت 1401 ساعت 10:272022-04-26سياسي

آیین نواختن زنگ مالکیت فکری برگزار شد


رییس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد کشور گفت: آشنایی با مالکیت فکری موضوعی است که می تواند آینده شغلی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مراسم نواختن زنگ مالکیت فکری مصادف با روز جهانی مالکیت فکری صبح امروز در یکی از مدارس شهر تهران برگزار شد.

سید محمدعلی میرطاهری، رییس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این مراسم با گرامیداشت روز مالکیت فکری و روز معلم گفت: هرگاه صحبت از دارایی می شود ذهن انسان به سمت چیزهایی مثل کالا و پول می رود اما در عصر حاضر مالکیت فکری بسیار با ارزش تر از دارایی های عینی است.

وی با بیان اینکه علم، دانش و تکنولوژی مسیر تحول صنعت را تحت تأثیر قرار داده است؛ گفت: در دهه اخیر دانش در تکنولوژی جنبه های جدیدی را ایجاد کرده و مالکیت های ناملموس در حال تبدیل شدن به موضوعی ارزشمندتر از دارایی های عینی هستند.

به عنوان مثال 97 درصد از شرکت مایکروسافت به دارایی های ناملموس یا همان دارایی های فکری اختصاص داده شده و فقط 3 درصد از دارایی ها به ساختمان و تجهیزات و دارایی های عینی تعلق داده شد ه است.

میرطاهری با تاکید بر این مطلب که عدم شناخت مالکیت فکری دستاوردهای آن را به خاطر می اندازد؛ آشنایی با مالکیت فکری موضوعی است که می تواند آینده شغلی دانش آموزان را تحت تأثیر قرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین نواختن زنگ مالکیت فکری برگزار شد

آیین نواختن زنگ مالکیت فکری برگزار شد