مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اردیبهشت 1401 ساعت 10:272022-04-26اقتصادي

80 درصد تهرانی ها زیر خط فقر مسکن هستند/ 43 درصد تهرانی ها مستاجرند


معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت:تهران نیازمند 150 هزار مسکن است و 80 درصد تهرانی ها زیر خط فقر مسکن هستند.

- ، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در شصت و یکمین جلسه شورای شهر تهران درباره قرارگاه اجتماعی مسکن اظهار کرد: تهران 11 درصد جمعیت کشور را در اختیار خود دارد و در بحث مسکن ملی باید آمار زیادی به تهران اختصاص یابد عمده تلاش دولت برای ساخت مسکن ملی باید در تهران باشد.

وی ادامه داد: بر اساس شاخص های جهانی تنها دمشق وضعیتی بدتر از تهران دارد و این درحالی است که در قانون شهرداری ملزم به برنامه ریزی در خصوص مسکن است همچنین شهرداری مکلف به بهسازی و نوسازی است.

صارمی درباره اهداف قرارگاه اجتماعی مسکن گفت: تقویت پژوهش های کاربردی در حوزه مسکن و برنامه ریزی جهت ایجاد سازوکارهای تأمین مسکن گروه های کم برخوردار از اولیت های این قرارگاه است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد: اگر دولت از ظرفیت شهرداری ها برای ساخت مسکن استفاده کند قطعاً عملکرد خوبی از خود به جای می گذارد.

وی با بیان اینکه طی سال های اخیر نیاز به مسکن افزایش یافته است گفت: شهر تهران با افزایش جمعیت مواجه است و از سویی دیگر قیمت خانه ها افزایش یافته است که توجه به این موضوعات در دستور کار قرارگاه اجتماعی مسکن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 درصد تهرانی ها زیر خط فقر مسکن هستند/ 43 درصد تهرانی ها مستاجرند

80 درصد تهرانی ها زیر خط فقر مسکن هستند/ 43 درصد تهرانی ها مستاجرند