مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اردیبهشت 1401 ساعت 06:572022-04-27اقتصادي

دستمزد در سال جدید چه تغییراتی کرد؟


دستمزد کارگران تأثیری در رشد تورم و تعدیل نیروی کار ندارد؛ این تازه ترین اظهارنظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که البته با یافته های علم اقتصاد نیز هم راستاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه همشهری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نخستین وزیر کار جمهوری اسلامی است که تحولات بازار بزرگ کار را نه با سنت های نهادینه شده در این بازار که با نگاهی معقولانه و تورم با خرق عادت می بیند.

حجت الله عبدالملکی چندی پیش برخلاف وزیران قبلی که درصدد روتوش کردن چهره بازار کار بودند، وضع بازار کار را از منظر دسترسی افراد به شغل شایسته و مکفی توصیف کرد و گفت: 14میلیون نفر در ایران از شغل شایسته ای برخوردار نیستند؛ یعنی علاوه بر جمعیت بیکاران که 5میلیون نفر هستند، 7میلیون نفر شغل غیررسمی دارند و 2میلیون نفر نیز دارای اشتغال ناقص هستند.

حالا، عبدالملکی درباره یک موضوع حاشیه ساز دیگر بازار کار یعنی مصوبه دستمزد1401 کارگران اظهارنظر کرده و برخلاف مواضعی که این افزایش دستمزد را متهم جهش نرخ تورم و تعدیل گسترده نیروی کار در ماه های پیش رو معرفی می کنند، رأی به بی اثری افزایش دستمزد در رشد تورم و تعدیل نیرو داده است.

نگاهی که البته با اصول اقتصاد و تجربه کشورهای دیگر نیز هم خوانی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستمزد در سال جدید چه تغییراتی کرد؟

دستمزد در سال جدید چه تغییراتی کرد؟