مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اردیبهشت 1401 ساعت 07:122022-04-27پزشكي

نکات مهم درباره ماندگاریِ کرونا


اکنون شواهد واضحی وجود دارد که نشان می دهد تعدادی از کودکان هستند که علائم کووید طولانی دارند و علائم آنها نیز تا حدودی شبیه به بزرگسالان است.

- خستگی مداوم، دشواری در تنفس حتی هنگام بالا رفتن از پله ها، اختلال خواب، اضطراب و افسردگی، احساس فشار یا درد در قفسه سینه، درد مفاصل یا عضلات، مه مغزی و حتی سرفه های مداوم، همه از جمله مشکلات آزاردهنده ای هستند که شاید این روزها هرازگاهی از برخی افراد بشنوید که مدتی است با آنها دست به گریبانند و از طولانی شدنِ این علائم جسمی یا روانی حتی پس از درمان، شکایت دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حالیکه بسیاری از کشورها در هفته های اخیر اقدام به کاهش محدودیت های کرونایی کرده اند و اکثر متخصصان علوم پزشکی در شرایط کنونی معتقدند که واکسن، عملکرد امیدبخشی در مهار کووید داشته اما این روزها شماری از افرادی که سابقه ابتلا به این عفونت ویروسیِ سرسخت را داشته اند، با عارضه ای ناخوشایند و آزاردهنده موسوم به کووید طولانی یا لانگ کووید دست و پنجه نرم می کنند.

اگرچه بیشتر افرادی که به کووید-19 مبتلا می شوند، معمولا پس از طی دوره بیماری بهبود می یابند اما در برخی اشخاص، عوارش و پیامدهای ابتلا به این عفونت ویروسی می تواند هفته ها یا حتی ماه ها ادامه داشته باشد و برخی ممکن است برای مدتی، دوره هایی متناوب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکات مهم درباره ماندگاریِ کرونا

نکات مهم درباره ماندگاریِ کرونا