مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اردیبهشت 1401 ساعت 09:172022-04-27سياسي

راهپیمایی روز قدس ابتکاری است که فلسطین را به صدر توجهات رساند


امام فلسطین را به دوگانه استکبار، استضعاف چرخاند تا موضوع فلسطین با تغییر از یک مسأله اسلامی صرف به یک بازطرح جهانی تغییر پیدا کند.

- محمد اصغری، پژوهشگر حوزه فلسطین به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، اهمیت قدس برای ایران و نظام سیاسی آن جزو اصلی ترین عواملی است که در دهه های اخیر انقلاب اسلامی را در معادلات منطقه ای و سیاست خارجی به مسیر خاصی هدایت کرده است.

در مورد اهمیت آرمان قدس ، در گفتمان انقلاب اسلامی بر آن شدیم تا با محمد اصغری پژوهشگر حوزه فلسطین گپی بزنیم که در ادامه بخش هایی از آن تقدیم می شود.

محمد اصغری در ابتدا گفت: در اول امر لازم است به یک نکته مهم اشاره شود و آن این است که بر خلاف کشورهای عرب مسلمان که با فلسطین حافظه فرهنگی مشترک دارند، همینطور برخلاف ترکیه که اشتراکات فکری و فرهنگی متعددی با فلسطین مبتنی بر سابقه امپراتوری عثمانی دارد، ایرانیان فاقد این حافظه فرهنگی هستند.

  فلسطین چگونه وارد اندیشه ایرانیان شد؟ وی افزود: برای اولین بار مسأله فلسطین برای مردم ایران در دوره قاجار مطرح شد؛ هرچند که این موضوع چندان دقیق نبوده و در حد اجمال خلاصه می شد.

در ادامه، جریانات اسلامی ایران با اثرپذیری از جنبش های اسلام گرای عراق و مصر موضوع فلسطین را وارد در اندیشه ایرانیان کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهپیمایی روز قدس ابتکاری است که فلسطین را به صدر توجهات رساند

راهپیمایی روز قدس ابتکاری است که فلسطین را به صدر توجهات رساند