مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اردیبهشت 1401 ساعت 09:322022-04-27دانش

نحوه نظارت وزارت علوم بر اجرای بودجه فرهنگی دانشگاه ها اعلام شد


قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم نحوه نظارت بر اجرای 3درصد از بودجه سالانه دانشگاه ها به فعالیت فرهنگی را تشریح کرد.

- درباره چگونگی نظارت معاونت فرهنگی وزارت علوم در خصوص نحوه اختصاص 3 درصد از بودجه سالانه دانشگاه ها به فعالیت های فرهنگی گفت: در سنوات گذشته یعنی قبل از ابلاغیه ای (اختصاص 3 درصد از بودجه سالانه دانشگاه ها به فعالیت فرهنگی) که به دانشگاه ها ارسال شد، با دو موضوع مواجه بودیم، اول این که میزان بودجه فرهنگی در دانشگاه ها کم بود و ردیف مشخصی برای بودجه فرهنگی مشخص نبود و با بخش های دیگر مانند دانشجویی، مشاوره، تربیت بدنی یکی بود، درنتیجه معمولاً دانشگاه ها از بودجه فرهنگی کاسته و به مابقی حوزه ها اضافه می کردند.

وی ادامه داد: با توجه به گزارش سایت قطره و به نقل ازها و برآوردهایی که از وضعیت دانشگاه ها به عمل آمد، با دکتر زلفی گل این مساله را در میان گذاشتیم، اعلام کردند که یک درصدی را برای فعالیت های فرهنگی مشخص کنیم تا در بودجه های آینده مشخص شود.

قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم افزود: بنابراین مقرر شد، سه درصد بودجه کل دانشگاه به موضوع فرهنگی اختصاص یابد، وزیر علوم همچنین دستور دادند تا دکتر سلیمانی قائم مقام و رییس مرکز هیئت های امنا و هیأت های ممیزه وزارت علوم نامه مذکور را ابلاغ کنند تا هیئت امنای دانشگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نحوه نظارت وزارت علوم بر اجرای بودجه فرهنگی دانشگاه ها اعلام شد

نحوه نظارت وزارت علوم بر اجرای بودجه فرهنگی دانشگاه ها اعلام شد