مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اردیبهشت 1401 ساعت 10:172022-04-27اقتصادي

رکودشکنی صادرات به آفریقا با رشد 107 درصدی


مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به رشد قابل توجه صادرات به آفریقا گفت: صادرات به آفریقا از 579 میلیون دلار در سال 1399 به یک میلیارد و 195 میلیون دلا ردر سال 1400 رسید.

- فرزاد پیلتن در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره صادرات ایران به قاره آفریقا، گفت: در سال های گذشته تلاش های زیادی در رابطه با گسترش صادرات به کشورهای آفریقایی توسط بخش خصوصی و نهادهای دولتی از سازمان توسعه تجارت ایران و وزارت امور خارجه صورت گرفت اما به دلایلی از جمله اینکه قاره آفریقا در اولویت و تمرکز فعالیت های نهادهای دولتی و حتی بخش خصوصی نبود از ظرفیت های موجود در این بازار وسیع به خوبی استفاده نشد.

وی با تأکید بر اینکه پیامدهای مربوط به تحریم و آثار  ناشی از شیوع ویروس کرونا نیز مزید بر علت بود تا از این بازار بزرگ صادراتی به خوبی استفاده نشود، افزود: با این وجود در سال گذشته توانستیم به سطح جدیدی از روابط تجاری با کشورهای آفریقایی دست پیدا کنیم.

* رکورد شکنی صادرات به آفریقا مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران  با اشاره به اینکه روابط تجاری کشورمان به کل قاره آفریقا در سال 1400 نسبت به سال 1399 حدود 107 درصد رشد داشته است، گفت: بر این اساس صادرات کشورمان به قاره آفریقا از 579 میلیون دلار در سال 1


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکودشکنی صادرات به آفریقا با رشد 107 درصدی

رکودشکنی صادرات به آفریقا با رشد 107 درصدی