مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اردیبهشت 1401 ساعت 10:222022-04-27بين الملل

پرایس: تا زمانی که منافعمان اقضا کند، به دنبال توافق هستیم


سخنگوی وزارت خارجه امریکا در نشست خبری خود ضمن اشاره به مواضع واشنگتن و وقفه پیش آمده در گفتگوهای وین، اعلام کرد آمریکا به دنبال بازگشت به برجام است، - به نقل از تارنمای وزارت خارجه آمریکا، ند پرایس سخنگوی این وزارت خانه در نشست مطبوعاتی خود به سوالات خبرنگاران درباره گفتگوهای وین پاسخ داد.

پرایس در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا جلسه ای در وین برنامه ریزی شده است و عامل وقفه مذاکرات در حال حاضر چیست، گفت: پیش بینی هیچ سفری به وین را نداریم.

ما در تماس نزدیک با هماهنگ کننده اتحادیه اروپا هستیم که همچنان به انتقال پیام ها ادامه می دهد.

ما همچنان امیدواریم که توافق حاصل شود، اما تنها در صورتی می توان به این توافق رسید که ایران آماده انعقاد توافقی باشد بدون اینکه مثلاً مسائلی را که خارج از برجام است مطرح کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه افزود: و واقعیت این است که در حالی که برجام از روز اجرای آن در اوایل سال 2016 تا ماه مه 2018 به طور کامل اجرا می شد، از دسترسی ایران به طور قابل راستی آزمایی و برای همیشه به سلاح هسته ای جلوگیری می شد.

و دوباره، زمانی که برجام اجرایی شد، زمان گریز هسته ای، یعنی زمانی که ایران به تولید مواد شکافت پذیر کافی برای سلاح هسته ای نیاز داشت، حدود 12 ماه بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرایس: تا زمانی که منافعمان اقضا کند، به دنبال توافق هستیم

پرایس: تا زمانی که منافعمان اقضا کند، به دنبال توافق هستیم