مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اردیبهشت 1401 ساعت 13:272022-04-27سياسي

مهاجرت بازی سازان عمده ترین مشکل صنعت گیم است


مدیر استودیوی بازی سازی مهدیار گفت: مهاجرت بازی سازان عمده ترین مشکل صنعت گیم است و امیدواریم در سالی که به نام تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین اختصاص دارد، - شاهد کمترین مهاجرت باشیم.

محمدرضا مصطفوی مدیر استودیوی بازی سازی مهدیار در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شعار سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین ، گفت: در بحث اشتغال آفرینی یکی از بزرگترین معضلات تولید بازی های ویدئویی نبود نیروی متخصص است؛ ما هر اندازه برای تربیت نیروهای متخصص تلاش کنیم، فایده ای ندارد چراکه نیروها پس از آموزش و کسب تجربه مهاجرت می کنند.

وی افزود: هم اکنون نیروی متخصص چندانی نداریم و شاید گفت که نزدیک به 20 هزار نفر نیرو تربیت شده اند اما متأسفانه دو تا سه هزار نفر هم اکنون مشغول فعالیت هستند و الباقی نیروها یا مهاجرت کرده اند و یا وارد حوزه های دیگر پولساز شده اند.

این بازی ساز ادامه داد: در مقطعی شاهد آغاز به کار و فعالیت استارت آپ های زیادی بودیم که متأسفانه برخی از آنها با همین تخصص وارد شرکت های بزرگ تر اما در حوزه ای دیگر وارد شده اند و حقوق های چند برابری دریافت می کنند.

وی افزود: صنعت گیم به شدت از مهاجرت نیروهای متخصص دچار آسیب شده است و تلاش مان به مانند قیفی می ماند که هر اندازه می ریزیم، از جای دیگر خارج می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهاجرت بازی سازان عمده ترین مشکل صنعت گیم است

مهاجرت بازی سازان عمده ترین مشکل صنعت گیم است