مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اردیبهشت 1401 ساعت 14:172022-04-27اقتصادي

آغاز مبارزه با ملخ مراکشی در آذربایجان شرقی


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از آغاز عملیات رصد و پایش ملخ مراکشی در 6500 هزار هکتار از مراتع شهرستان هوراند در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، محمود کیا در حاشیه بازدید از مزارع شهرستان هوراند در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به خسارت بالای آفت ملخ شکم بادمجانی به مراتع و مزارع کشاورزی این شهرستان در سال گذشته از متولیان جهادکشاورزی، امور عشایری و منابع طبیعی خواست با عملیات رصد، پایش و مبارزه با این آفت، اقدامات لازم برای کاهش خسارت ها را به طور جدی انجام دهند.

وی گفت: بهترین زمان مبارزه با این آفت موقع خروج آنها از پوره یا کپسول های تولیدی خود و حرکت به سمت مراتع و مزارع است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان با تاکید بر ضرورت همکاری و مشارکت بخشداران، دهیاران و شوراهای روستاهای هوراند با نهادهای متولی برای رصد و مبارزه با آفت ملخ شکم بادمجانی افزود: امسال عملیات رصد و پایش آفت ملخ شکم بادمجانی در کانون های اصلی مراتع این شهرستان ابتدا با شناسایی کپسول ها و پایش آن از اول فروردین درحال انجام است.

کیا افزود: امسال عملیات رصد و پایش ملخ مراکشی در 6500 هزار هکتار از مراتع شهرستان در روستاهای ارنان، کویر، نیق، خویسرق، اولان، اینجار، چاپان، میدانلار و اوالان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مبارزه با ملخ مراکشی در آذربایجان شرقی

آغاز مبارزه با ملخ مراکشی در آذربایجان شرقی