مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اردیبهشت 1401 ساعت 18:122022-04-27اقتصادي

سالانه 20 هزار واحد مسکونی در قم نیاز است/چالش های صنعت ساختمان


از سال 1401 تا 1405 سالانه 2 میلیون واحد مسکونی نیاز داریم و این عدد در قم 20 هزار واحد است.

- ، علی غفار هاشمی عصر چهارشنبه در گردهمایی مدیران و مهندسان صنعت ساختمان استان قم به مناسبت بزرگداشت شیخ بهایی و روز معماری برگزار شد با بیان اینکه شرایط اقتصادی خاصی امروز در کشور حاکم است اظهار داشت: سهم صنعت ساختمان در تولید ناخالص کشور 8 درصد است و این امر برای کشوری که تولید وی بر روی نفت متمرکز است عدد خوبی است.

استاد دانشگاه گفت: سهم صنعت ساختمان در ایجاد شغل 10 تا 16 درصد است و به همین دلیل کسانی که در عرصه ساخت وساز فعالیت می کنند سهم مهمی در ایجاد اشتغال کشور دارند.

وی بیان داشت: سهم صنعت ساختمان در ثروت خانوار 80 درصد و سهم صنعت ساختمان در هزینه های سبد خانوار 60 درصد است و همین آمارها نشان می دهد که چقدر این صنعت مهم و تأثیرگذار است.

وی بیان داشت: برآوردی ها از تولید ناخالص استان قم در سال جاری 78 میلیارد تومان است که این امر نیازمند سرمایه گذاری 20 هزار میلیاری دارد.

غفار هاشمی عنوان داشت: کشورهای دیگر در صنعتی سازی ساختمان و توجه به انرژی و هوش مصنوعی وارد نسل ششم شده اند و این در حالی است که ما هنوز در نسل سوم قرار داریم و لازمه این امر آن است که باید تکنولوژی وارد کشور شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 20 هزار واحد مسکونی در قم نیاز است/چالش های صنعت ساختمان

سالانه 20 هزار واحد مسکونی در قم نیاز است/چالش های صنعت ساختمان