مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اردیبهشت 1401 ساعت 19:472022-04-27سياسي

آمادگی امضای سند همکاری «حوزه علمیه قم» و «واتیکان»


وزیر امور خارجه در گفت وگوی تلفنی با وزیر خارجه واتیکان گفت: آماده امضای سند همکاری میان «حوزه علمیه قم» و «واتیکان» هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان و اسقف اعظم پائول گالاگر وزیر امور خارجه واتیکان، امروز (چهارشنبه) هفتم اردیبهشت ماه در مورد تحولات فلسطین و مسائل دوجانبه تلفنی گفت وگو کردند.

وزیر خارجه کشورمان در این گفت وگوی تلفنی ضمن تاکید بر قدمت روابط دوجانبه و اهمیت مناسبات با واتیکان در سیاست خارجی ایران، افزود: بسیاری از فجایع دردناک و ضدانسانی موجود در جهان به دلیل فقدان معنویت و اخلاق در روابط بین المللی است.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به هتک حرمت اخیر به قرآن کریم در سوئد، خواستار توجه ویژه واتیکان در دفاع از احترام به کتب آسمانی و ادیان الهی در سراسر جهان شد.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به خطر تروریسم در جهان و محکومیت اقدامات تروریستی در افغانستان گفت: گفت وگوی بین ادیان الهی نقش مهمی در کاهش خشونت و افراطی گری دارد.

وی با اشاره به گفت وگوهای ادیانی ایران و واتیکان، آمادگی تهران را برای امضای سند همکاری بین حوزه علیمه قم و واتیکان اعلام کرد.

وزیر خارجه ایران ضمن تشریح تحولات فلسطین و تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطین در مسجدالاقصی، خواستار پاس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی امضای سند همکاری «حوزه علمیه قم» و «واتیکان»

آمادگی امضای سند همکاری «حوزه علمیه قم» و «واتیکان»