مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اردیبهشت 1401 ساعت 15:322022-04-28سياسي

تمبری که افغانستان 45 سال پیش در حمایت از فلسطین منتشر کرد


تمبری که در سال 1356 در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در افغانستان چاپ شد، از تمبرهای بسیار با ارزش این کشور است که اینک بسیار کمیاب است و بیشتر در موزه های تمبر می توان آن را پیدا نمود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت پست افغانستان در سال 1356 در دوره حکومت داود خان یک قطعه تمبر در حمایت از ملت مظلوم فلسطین منتشر کرد که علاوه بر حمایت معنوی، بخشی از درآمد فروش آن نیز به ملت فلسطین اختصاص داشت.

در کتاب تاریخ ارتباطات در افغانستان اثر بصیراحمد حسین زاده که در مورد پیشینه تمبر و پست افغانستان نوشته شده است تصویری از این تمبر منتشر و معرفی  شده است.

آن گونه که در این کتاب آمده است این تمبر دو قیمت جداگانه دارد که قیمت اصلی آن برای مصرف پست بوده و قیمت دیگر ان که از خریدار دریافت می شده برای حمایت از مردم فلسطین بوده است.

بصیر احمد حسین زاده پژوهشگر افغانستانی و مجموعه دار تمبر در گفت وگو با فارس اطلاعات بیشتری در مورد تمبر منتشره که در حمایت از ملت مظلوم فلسطین منتشر شده است ارائه داد و گفت: این تمبر از آخرین تمبرهای دوران حکومت محمد داوود است که در واپسین ماه های حکومت وی وزارت پست و تلگراف و تلفن آن را منتشر نمود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمبری که افغانستان 45 سال پیش در حمایت از فلسطین منتشر کرد

تمبری که افغانستان 45 سال پیش در حمایت از فلسطین منتشر کرد