مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اردیبهشت 1401 ساعت 19:022022-04-28سياسي

وضعیت ذخیره پلاکت خون در استان نگران کننده است


مدیرکل سازمان اهدای خون چهارمحال و بختیاری گفت: واحد پلاکت هایی که از خون جدا می شوند تنها 3 روز تاریخ انقضا دارند که همه پلاکت های خون های گرفته شده تا به امروز مصرف شدند.

- سید حسین هاشمی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از شهرکرد با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان فروردین 2 هزار و 274 نفر به سازمان انتقال خون استان مراجعه کردند، گفت: از این تعداد تنها یک هزار و 817 نفر حائزشرایط و 4 هزار نفر باقی مانده به دلایل مختلف تاتو، حجامت، فشار خون بالا و یا پایین امکان اهدای خون نداشتند.

 مدیرکل سازمان اهدای خون چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 847 نفر از اهدا کنندگان افراد مستمر بودند یعنی افرادی که در سال بیش از2 بار اهدای خون داشتند که تنها 60 نفر از این افراد را بانوان تشکیل دادند.

وی بیان داشت:  در 17 روز ابتدایی ماه مبارک رمضان نیز یک هزار و 392 نفر به سازمان مراجعه کردند که از یک هزار و 119 نفر خونگیری انجام شد و تنها 40 نفر از این افراد از بانوان بودند.

استقبال کمرنگ بانوان از اهداء خون هاشمی با اشاره به اینکه نصف جمعیت استان را خانم ها تشکیل می دهند، ادامه داد: افکار غلط در جامعه مانند کم خون بودن خانم ها باعث استقبال ضعیف این قشر از اهداء خون شده است اما اگر به فرض محال این افکار نیز درست باشد حداقل باید 20 درصد بانوان اهدا کننده کم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت ذخیره پلاکت خون در استان نگران کننده است

وضعیت ذخیره پلاکت خون در استان نگران کننده است