مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اردیبهشت 1401 ساعت 23:372022-04-28بين الملل

چگونه انگلیس، فلسطین را دودستی داد به صهیونیست ها؟


اگر انگلیسی ها بخواهند در سرزمین مسلمانان یک حکومت ناجور تشکیل بدهند که شرش دامنگیر همه بشود، چه می کنند؟ می روند سراغ همان سیاست قدیمی که در اجرای آن سابقه تاریخی دارند؛ - گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: حکومت ناجوری که انگلیس در سرزمین تاریخی مسلمانان تأسیس کرد رژیم صهیونیستی بود.

اما این آخر ماجرا بود در سال 1948 میلادی؛ اولش با تفرقه اندازی میان مسلمانان شروع شد در زمان جنگ جهانی اول.

داستان از آنجا شروع شد که انگلیسی ها دیدند درافتادن با امپراتوری عثمانی برایشان سخت است و به فکرشان رسید که تفرقه بیندازند در سرزمین های عثمانی و میان مسلمانان.

این شد که پنهانی با حاکمان محلی اعراب مذاکره کردند و تشویقشان کردند تا علیه حکومت عثمانی شورش کنند و قول دادند در آینده از تشکیل حکومت فراگیر عربی و اسلامی در این سرزمین ها حمایت کنند.

افسران اطلاعاتی انگلیسی هم به سرزمین ها عثمانی اعزام شدند و با تأکید بر تفاوت های نژادی و مذهبی و طایفه ای همه را انداختند به جان هم و به جان عثمانی.

در میان این افسران اطلاعاتی از همه مشهورتر توماس ادوارد لورنس است که به لورنس عربستان معروف شد و دستگاه تبلیغاتی غرب از همان موقع و هنوز هم از وی چهره یک استقلال طلب آزادی خواه و مدافع حقوق اعراب و اصالت عربی ساخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه انگلیس، فلسطین را دودستی داد به صهیونیست ها؟

چگونه انگلیس، فلسطین را دودستی داد به صهیونیست ها؟