مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 اردیبهشت 1401 ساعت 14:372022-04-29سياسي

در عرفان های نوظهور بیشتر به اباحه گری و مسائل جنسی توجه می شود


در عرفان های نوظهور نوعی تخدیر ذهنی ایجاد می شود تا به گونه ای نشان داده شود که گویا مریدان آن فرقه مسائل عبادی که خدا فرموده را انجام می دهند تا ذهن مریدان آرام شود، - ، مهدی رضوانی پژوهشگر حوزه دین و رسانه در سلسله جلسات برنامه رادیویی راه و بیراه که به همت فرهنگسرای اندیشه و با مشارکت رادیو گفتگو تولید و پخش شد، درباره مساله مهدویت و عرفان های نوظهور اظهار داشت: سابقه عرفان های نوظهور در عصر معاصر به دهه 60 میلادی بر می گردد که غالباً این عرفان های نوظهور در غرب ایجاد شد.

علت ایجاد و گرایش به آن نیز مربوط به رشد علم و نوع سبک زندگی انسان ها در روزگار جدید می شود چرا که انسان عصر حاضر دنبال کشف حقیقت و رسیدن به آن حس ذاتی پرستش و خداجویی بود.

وی افزود: در همین عصر بود که عرفان های نوظهور با استفاده از مکاتب شرقی زیبایی های ادیان مختلف را جمع آوری و بر آن قسمت دنیایی بیشتر توجه می کنند.

این فرقه ها به مسائل دنیایی و به آزادی های انسانی بیشتر توجه می شود و چون انسان امروزی سهل پذیر است بیشتر جذب این عرفان های نوظهور می شود تا آن حس خداجویی خود را ارضاع و در مسائل فردی آزادتر باشد.

رضوانی گفت: عرفان های نوظهور برخلاف ادیان توحیدی هر روز به روز نمی شوند در حالی که ادیان الهی هر روز در حال آپدیت شدن هستند به گونه ای که در دین اسلام ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در عرفان های نوظهور بیشتر به اباحه گری و مسائل جنسی توجه می شود

در عرفان های نوظهور بیشتر به اباحه گری و مسائل جنسی توجه می شود